Nu uita să emiți polița!

Despre Litigii

Clienții MaxyGo pot apela la mecanisme alternative pentru soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor (disputelor), astfel:

SAL-Fin

Asigurări

Persoane Fizice

Numite în continuare consumatori, pe lângă înregistrarea petițiilor la ASF, aceștia pot apela voluntar și gratuit la mecanismul de rezolvare a litigiilor cu Asiguratorii (dar și cu alte entități reglementate și supravegheate de ASF – numite în continuare comercianți).


Definiții

  • SAL-Fin
    Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul financiar non-bancar funcționează exclusiv în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Este constituită din conciliatori înregistrați în Registrul Conciliatorilor, disponibil pe site-ul www.salfin.ro.

  • Conciliator
    Persoană fizică ce dispune de cunoștințele și aptitudinile necesare în domeniul soluționării alternative a litigiilor sau al soluționării judiciare a litigiilor în materie de consum. Conciliatorii au o bună înțelegere a legislației sectorului financiar relevant și a legislației de protecție a consumatorilor. Aceștia sunt independenți și imparțiali.

SAL-Fin are următoarele atribuții:

  • Propunerea și/sau impunerea unei soluții părților aflate în litigiu.
    Consumatorul poate alege unul dintre mecanismele disponibile, iar rezultatul va fi:
    • O hotărâre motivată, dacă părțile acceptă soluția.
    • O încheiere cu soluția propusă și decizia părților.

Condiții pentru a apela la SAL-Fin

Consumatorul poate apela la SAL-Fin dacă:

  1. A încercat să contacteze comerciantul pentru a discuta reclamația și a încercat să rezolve direct disputa.
  2. Litigiul:
    • Nu este promovat cu rea-credință.
    • Nu este ofensator.
    • Nu a fost analizat anterior de o altă entitate SAL sau de o instanță judecătorească.
  3. Reclamația este prezentată către SAL-Fin în termen de un an:
    • De la data prezentării reclamației comerciantului.
    • De la data săvârșirii faptei care a generat litigiul.
    • În cazul faptelor continue, de la data încetării acestora.
  4. Litigiul nu afectează grav funcționarea eficientă a SAL-Fin.
  5. Litigiul privește un comerciant aflat sub supravegherea ASF.

Consumatorul va fi informat despre dreptul de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, conform:

  • Regulamentului nr. 4/2016 al ASF, cu modificările ulterioare.
  • OG nr. 38/2015.

Pentru mai multe informații, consultați site-ul www.salfin.ro.


Persoane Juridice

Pe lângă înregistrarea petițiilor la ASF, persoanele juridice pot apela la mediere și arbitraj ca mecanisme alternative de rezolvare a litigiilor cu Asiguratorii sau cu alte entități reglementate și supravegheate de ASF.


ATENȚIE!

  • Metodele de soluționare alternative a litigiilor nu limitează dreptul părților de a se adresa instanțelor de judecată abilitate.
  • MaxyGo Broker va asigura participarea la procedurile de soluționare alternativă a litigiilor, inclusiv:
    • Conciliere prin intermediul SAL-Fin.
    • Mediere.
    • Arbitraj, după caz.

DOCUMENTE PRIVIND SAL-FIN:

Contactează-ne acum pentru soluții rapide și sigure!

MaxyGo Broker este aici pentru tine!

Contactează-ne
  • Consiliere Asigurări

  • Daune

  • Intermedieri Financiare