Despre Litigii
Clienții MaxyGo pot apela la mecanisme alternative pentru soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor (disputelor), astfel:
SAL-Fin
Asigurări
Persoane Fizice
Numite în continuare consumatori, pe lângă înregistrarea petițiilor la ASF, aceștia pot apela voluntar și gratuit la mecanismul de rezolvare a litigiilor cu Asiguratorii (dar și cu alte entități reglementate și supravegheate de ASF – numite în continuare comercianți).
Definiții
-
SAL-Fin
Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul financiar non-bancar funcționează exclusiv în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Este constituită din conciliatori înregistrați în Registrul Conciliatorilor, disponibil pe site-ul www.salfin.ro. -
Conciliator
Persoană fizică ce dispune de cunoștințele și aptitudinile necesare în domeniul soluționării alternative a litigiilor sau al soluționării judiciare a litigiilor în materie de consum. Conciliatorii au o bună înțelegere a legislației sectorului financiar relevant și a legislației de protecție a consumatorilor. Aceștia sunt independenți și imparțiali.
SAL-Fin are următoarele atribuții:
- Propunerea și/sau impunerea unei soluții părților aflate în litigiu.
Consumatorul poate alege unul dintre mecanismele disponibile, iar rezultatul va fi:- O hotărâre motivată, dacă părțile acceptă soluția.
- O încheiere cu soluția propusă și decizia părților.
Condiții pentru a apela la SAL-Fin
Consumatorul poate apela la SAL-Fin dacă:
- A încercat să contacteze comerciantul pentru a discuta reclamația și a încercat să rezolve direct disputa.
- Litigiul:
- Nu este promovat cu rea-credință.
- Nu este ofensator.
- Nu a fost analizat anterior de o altă entitate SAL sau de o instanță judecătorească.
- Reclamația este prezentată către SAL-Fin în termen de un an:
- De la data prezentării reclamației comerciantului.
- De la data săvârșirii faptei care a generat litigiul.
- În cazul faptelor continue, de la data încetării acestora.
- Litigiul nu afectează grav funcționarea eficientă a SAL-Fin.
- Litigiul privește un comerciant aflat sub supravegherea ASF.
Consumatorul va fi informat despre dreptul de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, conform:
- Regulamentului nr. 4/2016 al ASF, cu modificările ulterioare.
- OG nr. 38/2015.
Pentru mai multe informații, consultați site-ul www.salfin.ro.
Persoane Juridice
Pe lângă înregistrarea petițiilor la ASF, persoanele juridice pot apela la mediere și arbitraj ca mecanisme alternative de rezolvare a litigiilor cu Asiguratorii sau cu alte entități reglementate și supravegheate de ASF.
ATENȚIE!
- Metodele de soluționare alternative a litigiilor nu limitează dreptul părților de a se adresa instanțelor de judecată abilitate.
- MaxyGo Broker va asigura participarea la procedurile de soluționare alternativă a litigiilor, inclusiv:
- Conciliere prin intermediul SAL-Fin.
- Mediere.
- Arbitraj, după caz.
DOCUMENTE PRIVIND SAL-FIN:
- Sticker SAL-Fin
- Regulamentul nr. 4/2016 SAL-Fin
- Procedura SAL prin impunerea unei soluții
- Procedura SAL prin propunerea unei soluții
- Regulamentul nr. 8/2021 pentru modificarea și completarea Regulamentului ASF nr. 4/2016 privind organizarea și funcționarea Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin)
Contactează-ne acum pentru soluții rapide și sigure!
MaxyGo Broker este aici pentru tine!
Contactează-neConsiliere Asigurări
Daune
Intermedieri Financiare